Geležinkelio tilto per Merkį liekanos (Varėnos rajone)

Istoriniai statiniai

Dviračių maršruto „Olita – Orany (Alytus – Varėna)“ objektas Varėnos r.
1894 m. tiesiant geležinkelio atšaką iš Varėnos į Alytų, 7 varste nuo Varėnos stoties buvo pastatytas geležinkelio tiltas per Merkio upę. Tiltas turėjo dvi kraštines apie 5 m ilgio sijomis perdengtas santvaras ir apie 42 metrų (20 sieksnių) ilgio centrinę santvarą. Pirmojo pasaulinio karo metu 1915 m. besitraukianti caro kariuomenė susprogdino tiltą per Merkį, tačiau kraštą okupavusi kaizerio kariuomenė jį greitai atstatė. Tiltas buvo atstatytas ant medinių atramų, kurių polius galima pamatyti ir dabar einant buvusio tilto vietoje. 1920 m. spalio pradžioje vykstant kovoms Perlojos šaulių būrys (15 vyrų) geležinkelio tiltą per Merkį apgadino. Netrukus lenkai tiltą visai susprogdino. Kadangi Merkio upe ėjo Lietuvos–Lenkijos demarkacinė linija, viena susprogdinto tilto dalis atiteko Lenkijai, kita – Lietuvai. Susprogdinto tilto santvaros „lietuviška“ dalis 1936 m. buvo panaudota statant metalinį siaurojo geležinkelio tiltą per Šventosios upę Anykščiuose.
Įtrauktas į Nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą.

Nuotraukų autorius G. Bernatavičius

Atsiliepimai

Komentuoti