VšĮ Alytaus turizmo informacijos centras

Živilės Steniukynaitės-Fornari paroda „Užkoduota“

„Užkoduota“ – tai vizuali kelionė per laiką, kultūras ir simbolius, kurioje menininkė Živilė Steniukynaitė-Fornari tyrinėja iš kartos į kartą perduodamus vizualinius kodus bei jų ryšį su šiuolaikiniu pasauliu. Kurdama tekstilės darbus, menininkė remiasi archajiška Indijos medinių blokelių spausdinimo technika („block printing“) bei Dzūkijos divonų raštais, taip kurdama unikalią kalbą tarp dviejų kultūrų.

Projektas remiasi giliu domėjimusi tradicijomis ir natūraliais dažymo būdais – eksponuojamos medvilninės drobės, margintos augalinės kilmės dažais, tokiais kaip indigas, raudės šaknis, ciberžolė. Kūriniai atskleidžia spalvų sluoksniavimo galimybes, o į raštus integruoti „glitch“ efektai – tarsi spaudos proceso klaidos ar kodavimo trikdžiai – kuria netikėtus, šiuolaikiškus naratyvus.

Menininkės patirtys rezidencijoje Indijoje, Ajrakhpur miestelyje (Gudžarato regione), kur ji dirbo kartu su vietiniais meistrais, suteikė gilesnį supratimą apie šio amato subtilybes ir paradoksus: koks šiandienos ryšys tarp amatininko ir menininko, kaip greitėjantis gyvenimo tempas įtakoja senąsias tekstilės kūrimo technikas ir kokių kompromisų tenka ieškoti tarp tradicijos ir šiuolaikinio pasaulio poreikių.

„Užkoduota“ – tai ne tik meninė refleksija apie tapatybę ir kultūrinę atmintį, bet ir kvietimas žiūrovui pažvelgti į tradicinius raštus naujai: kaip į gyvą, besikeičiantį kodą, kuriame susilieja praeities rankų meistrystė ir dabarties identiteto paieškos. Paroda kviečia sustoti ir įsiklausyti į simbolių kalbą – tarp geometrijos, spalvų, atspindžio, ritmo ir ieškoti savos, autentiškos interpretacijos.

Živilė Steniukynaitė-Fornari (g. 1991) – tekstilės menininkė, kurios kūryboje audiniai tampa priemone tyrinėti ryšį tarp praeities ir ateities. Naudodama natūralius pluoštus bei rastas medžiagas, ji gvildena tvarumo idėjas, šiuolaikinius socialinius iššūkius ir asmenines patirtis. Menininkės praktikos ašis – eksperimentavimas su senovinėmis tekstilės technikomis, tokiomis kaip batika, spausdinimas su mediniais blokeliais (block printing), siuvinėjimas bei audimas, jas interpretuojant šiuolaikiniame kontekste.

Parodos atidarymas lapkričio 6 d. 18 val.  Paroda Audiovizualiųjų menų centre veiks iki gruodžio 6 d.

„Užkoduota“ – tai vizuali kelionė per laiką, kultūras ir simbolius, kurioje menininkė Živilė Steniukynaitė-Fornari tyrinėja iš kartos į kartą perduodamus vizualinius kodus bei jų ryšį su šiuolaikiniu pasauliu. Kurdama tekstilės darbus, menininkė remiasi archajiška Indijos medinių blokelių spausdinimo technika („block printing“) bei Dzūkijos divonų raštais, taip kurdama unikalią kalbą tarp dviejų kultūrų.

Projektas remiasi giliu domėjimusi tradicijomis ir natūraliais dažymo būdais – eksponuojamos medvilninės drobės, margintos augalinės kilmės dažais, tokiais kaip indigas, raudės šaknis, ciberžolė. Kūriniai atskleidžia spalvų sluoksniavimo galimybes, o į raštus integruoti „glitch“ efektai – tarsi spaudos proceso klaidos ar kodavimo trikdžiai – kuria netikėtus, šiuolaikiškus naratyvus.

Menininkės patirtys rezidencijoje Indijoje, Ajrakhpur miestelyje (Gudžarato regione), kur ji dirbo kartu su vietiniais meistrais, suteikė gilesnį supratimą apie šio amato subtilybes ir paradoksus: koks šiandienos ryšys tarp amatininko ir menininko, kaip greitėjantis gyvenimo tempas įtakoja senąsias tekstilės kūrimo technikas ir kokių kompromisų tenka ieškoti tarp tradicijos ir šiuolaikinio pasaulio poreikių.

„Užkoduota“ – tai ne tik meninė refleksija apie tapatybę ir kultūrinę atmintį, bet ir kvietimas žiūrovui pažvelgti į tradicinius raštus naujai: kaip į gyvą, besikeičiantį kodą, kuriame susilieja praeities rankų meistrystė ir dabarties identiteto paieškos. Paroda kviečia sustoti ir įsiklausyti į simbolių kalbą – tarp geometrijos, spalvų, atspindžio, ritmo ir ieškoti savos, autentiškos interpretacijos.

Živilė Steniukynaitė-Fornari (g. 1991) – tekstilės menininkė, kurios kūryboje audiniai tampa priemone tyrinėti ryšį tarp praeities ir ateities. Naudodama natūralius pluoštus bei rastas medžiagas, ji gvildena tvarumo idėjas, šiuolaikinius socialinius iššūkius ir asmenines patirtis. Menininkės praktikos ašis – eksperimentavimas su senovinėmis tekstilės technikomis, tokiomis kaip batika, spausdinimas su mediniais blokeliais (block printing), siuvinėjimas bei audimas, jas interpretuojant šiuolaikiniame kontekste.

Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba

Renginio metu gali būti fotografuojama ir filmuojama. Nuotraukos ir vaizdo įrašai gali būti viešinami socialiniuose tinkluose, internetinėse svetainėse ir kt. Jei pageidaujate, kad Jūsų atvaizdas būtų pašalintas iš renginio nuotraukų ar vaizdo įrašo, prašome kreiptis el. paštu: [email protected].

Audiovizuliųju menų centro komunikacijaus skyriaus informacija.

 

Atsiliepimai

Komentuoti