„Nepatogus kinas“ atvyksta į Alytų: tikros istorijos – dar įdomesnės nei išgalvotos

Nuo savaitgalio per Lietuvą keliaujantis festivalis „Nepatogus kinas“ spalio 11–28 d. alytiškius kviečia susitikti priešais didįjį ekraną Alytaus miesto teatre. Rinktinės dokumentikos programoje šiemet – netikėtos, įkvepiančios, drąsios, iššaukiančios ir demaskuojančios istorijos. Na, o kartais pamatytas filmas tampa tik naujų apmąstymų pradžia, tad po kai kurių filmų rengėjai nepaliks žiūrovų vienų ir pakvies pasilikti pokalbiui ar diskusijai. 

Spalio 11 d. peržiūras Alytuje atidarys trileriui prilygstanti dokumentinė istorija „Delikado“ (rež. Karl Malakunas). Kol Palavano sala verčiama naujausiu Filipinų turistiniu rojumi, aktyvistai pradeda mirtinai pavojingą kovą prieš jos niokojimą. 

Didžiajame ekrane spalio 13 d. žiūrovai galės išvysti filmą „Tai, kas lieka kelyje“ (rež. Jakob Krese, Danilo Do Carmo). Režisieriai kviečia keliauti kartu su Lilian ir jos keturias vaikais – šeima palieka Gvatemalą ir prisijungia prie tūkstantinės minios karavano, judančio Meksikos ir JAV sienos link. Tai yra saugiausias būdas vienišai mamai pasiekti savo tikslą – geresnio gyvenimo svajonę.

Filmas „Dvi minutės iki vidurnakčio“ (rež. Yael Bartana) žiūrovus į kino salę pakvies spalio 18 d. Režisierė klausia: kaip atrodytų pasaulis, kurį valdytų vien moterys? Fiktyvios šalies vyriausybė, sudaryta vien iš moterų, turi priimti sprendimą, kaip elgtis branduolinės grėsmės akivaizdoje. Išgalvotų personažų ir tikrų gynybos, teisės, politikos ir psichologijos eksperčių diskusija vyksta demokratiniame „Taikos kambaryje“. Tai – Stanley Kubricko „Daktaro Streindžlavo“ išimtinai vyriško „Karo kambario“ priešprieša. 

Filmas „Paskutinė užuovėja“ (rež. Ousmane Samassekou) nukels į nedidelį miestą Malyje, kur laikas teka Sahelio dykumos ritmu. Šis mažai kam žinomas miestas yra gerai žinomas daugeliui prieglobsčio ieškančių žmonių. Jiems tai – itin svarbus taškas žemėlapyje, jie apsistoja čia įsikūrusiuose „Migrantų namuose“. Įkvėptas pakeliui į Europą be žinios dingusio savo dėdės, režisierius sukūrė filmą apie žmones, kurių dažnai renkamės nepastebėti, ji galima pamatyti spalio 20 d. 

Spalio 25 d. ekrane – „Chaylla“ (rež. Clara Teper, Paul Pirritano). Mažame Prancūzijos miestelyje jauna moteris Chaylla bando išsivaduoti iš smurtinių santykių. Po šio jautraus ir intymaus pasakojimo apie jos kelionę į laisvę pasiliksime pokalbiui, kurį inicijuoja Lietuvos žmogaus teisių centras. Pati kalta, galėjo išeiti ir palikti smurtaujantį vyrą – sako lietuviško interneto išmintis. Tačiau kodėl smurtą patiriančiam žmogui dažnai prireikia ne vienerių metų tam, kad paliktų smurtautoją? Pokalbį pristato Aktyvių piliečių fondas, kuris yra finansuojamas EEE finansinio mechanizmo lėšomis, Švedijos institutas ir Švedijos ambasada Vilniuje.

Spalio 28 d. didžiojo ekrano seansus Alytuje užbaigs „Miglos vaikai“ (rež. Diem Ha Le). Tai – istorija apie paauglę Di, kuri gyvena Vietnamo kalnuose, o čia vis dar grobiamos nuotakos. Vadovaujantis senoviniu papročiu, ją bet kurią akimirką gali ištekinti už jaunikio, kuriam mergina krito į akį.

Visus festivalio filmus alytiškiai iki pat spalio 30 d. taip pat gali žiūrėti virtualioje salėje www.nepatoguskinas.lt. Žiūrovai gali įsigyti virtualų pasą į visus filmus virtualioje salėje arba teatro kasoje įsigyti festivalio bilietus prieš pat seansą laisvos kainos bilieto principu – patys nuspręsdami, kiek gali prisidėti prie festivalio. 

Apie „Nepatogų kiną“
„Nepatogus kinas“ – nuo 2007 m. kasmet vykstantis tarptautinis žmogaus teisių dokumentinių filmų festivalis. Tai yra nekomercinis renginys, siekiantis kurti erdvę žmogaus teisių, politikos, socialinės atsakomybės, tvarumo temomis, supažindinti visuomenę su pasaulinėmis aktualijomis, skatinti būti sąmoningiems ir kritiškiems. Festivalio metu pristatoma turtinga dokumentinių filmų programa, rengiami susitikimai su kino kūrėjais, organizuojamos diskusijos su filmų herojais, žmogaus teisių aktyvistais ir ekspertais. Vienas pagrindinių festivalio rėmėjų – Lietuvos kino centras.
 

Atsiliepimai

Komentuoti